לא תמיד אתם רוצים לפתוח עסק כדי לעבוד כפרילנסר לעבודות מזדמנות בתחום שלכם, ויכול להיות שיש שיטות הרבה יותר כדאיות למי שרוצה למצוא עבודה ולשלם מסים כחוק. אם אתם מקבלים מדי פעם עבודות כפרילנסרים נוסף לעבודה שלכם כשכירים אתם בוודאי מכירים היטב מה קורה כשאתם מקבלים תלוש שכר ואתם לא צריכים לדאוג לתשלום מסים וביטוח לאומי.
היום, יש חברה כמו BIZPAY שמציעה לכם בכל מקרה של עסקה חד פעמית תלוש שכר לעצמאים שיכולים לקבל את התשלום שמגיע להם דרכה. זה נקרא חשבונית לשכיר וזה הרבה יותר נוח מאשר להתחיל ברישומים ובדיווחים לרשויות המס בכל שנה או בכל כמה חודשים. בצורה כזאת אתם מקבלים את הכסף שמגיע לכם ורשויות המס מקבלות את הכסף שמגיע להן מתשלום מיסים כחוק.
איך זה עובד?
כשאתם פונים לחברה שמציעה לכם חשבונית לשכיר כדאי לקבל ייעוץ האם אתם נמצאים במעמד שיכול להפיק רווח ותועלת מהמעמד הזה. יכול להיות שיגידו לכם שעל עסקה חד פעמית אחת לכמה זמן דווקא עדיף לכם לפתוח תיק ברשויות המס. אבל אם לא, אתם למעשה משתמשים בחברה שמוציאה לכם חשבונית לשכיר שהיא חברת צינור שמקבלת את התשלום עבורכם, משלמת ומנכה את המיסים ומעבירה לכם את הכסף שמגיע לכם בלי הרבה ביורוקרטיה מצדכם. זה מושלם לשכירים שהם גם עצמאים ורוצים לכסות את תשלומי החובה שלהם מכל הכיוונים בצורה חוקית ומסודרת, מבלי שהם עצמם צריכים לטפל ברישומים.
למי זה מתאים?
זה מתאים לשכיר שמוציא חשבונית לשכיר על עסקה חד פעמית, משום שאם הוא עצמאי נוסף על העבודה שלו כשכיר ויש לו יותר מעסקה אחת, הוא חייב לנהל ספרים על פי החוק. מה שאומר שהוא חייב גם לדווח ולנהל את כל הרישומים של הוצאת קבלות וחשבוניות לבד. זה מחייב פתיחת תיק עצמאי ואינו מאפשר שימוש בשירותים כאלה של חשבונית לשכיר. לכן, לפני שאתם פונים לקבלת שירות כזה עדיף לברר אם זה חוקי לכם ואם אתם אכן עומדים בתנאי הבסיס שמתאימים לכם להוציא חשבונית לשכיר על עסקה כזאת.