מאילו טעויות נפוצות חשוב להמנע כשמתחילים לעבוד בתור עצמאי?

ביזפיי שירותים והטבות

כשמתחילים לעבור בתור עצמאיים, יש המון דברים שחייבים לעשות. אבל העובדה שחייבים, לא אומרת שכולם אכן נוהגים נכון. למעשה, הרבה עצמאיים מבצעים טעויות של מתחילים. טעויות שעולות בכסף, לפעמים בזמן וגם בעצבים מיותרים. להלן מבחר טעויות נפוצות שחשוב שתמנעו מלעשות. שננו לעצמכם, שאם אחרים טועים, אצלכם זה לא יקרה!

לשכוח להוציא חשבניות וקבלות – לא אצלכם

זה נפוץ במיוחד בקרב שכירים שהפכו לעצמאים. הם עדיין זוכרים שמישהו אחר טיפול בכל מה שקשור למשכורת. מישהו תמיד דאג לתלוש. לעצמאיים אין את הלוקסוס הזה, שמישהו אחר מטפל בדברים הללו. מובן, שאתם לא צריכים להוציא לעצמכם תלוש משכורת (זה עשוי להיות רלוונטי, אך בעיקר לבעלי חברות מבוססות שמושכים משכורת מהחברה שהקימו). למרבית העצמאיים, תמיד חשוב לזכור להוציא חשבוניות מס. הכלל הוא פשוט, נכנס לכם כסף או יש לכם פרויקט מלקוח, אתם מוציאים חשבונית. לפעמים זו תהיה חשבוניות מס ולפעמים חשבונית עסקה. ואחרי שמקבלים תשלום, מוציאים גם קבלה.

לא לתמחר בצורה ראויה – לא אצלכם

אחרי שסגרנו את הנושא של חשבוניות מס, משהו אחר: תמחור. עצמאיים מתחילים מתקשים מאוד לתמחר את השירות או המוצרים שהם מוכרים. לפעמים כן עורכים תמחור, אבל הוא לא כל כך נאמן למציאות. יש כל מיני דרכים לתרגם את ההשקעה שלכם למונחי כסף. למשל, עלות פלוס. כלומר, מי שמוכר סחורה, יכול לבחור בשיטה הקלה הזאת, של החלטה כמה רוצים להרוויח על כל מוצר. למשל, קניתם מחשב ב-100 דולר, מכרתם אותו בתוספת (פרמיה) של עשרה אחוזים, 110 דולר. הבעיה היא שלא תמיד מביאים בחשבון הוצאות נלוות. למשל, שכירת החנות, עלויות תפעול אתר, עלויות סליקה וכדומה. תנו דעתכם מראש על כך ותמחרו בהתאם.

לא מקפידים על רישום כל ההוצאות – לא אצלכם

עצמאי מוגדר כ”יישות” מיוחדת לצרכי מס. כלומר, אתם כבר לא רק אנשים כמו כולם. אתם יישות שיש לה הכנסות ויש לה הוצאות. ישות עסקית שבסופו של דבר משלמת מס עבור הרווח, השורה התחתונה. עשו לעצמכם טובה וגם הרגל, כל פעם שאתם קונים שירות או מוצר שמשמש את העסק, בקשו קבלה ורשמו את ההוצאה. הוצאה שאתם לא רושמים, ההפסד כולו שלכם. הוצאה שרשמתם בתוכנת הנהלת חשבונות, בצירוף עם חשבונית או קבלה שקיבלתם, שווה לכם כסף. דוגמא פשוטה, רק לצורך הבהרה: רווח חודשי שלכם היה 5000 ₪. שילמתם עבור נסיעות במונית ללקוחות, לאורך החודש 500 ₪. זאת אומרת שההכנסה שלכם 4500 ₪ בלבד. רק על זה אתם תשלמו מס. אם לא רשמתם את הוצאות הנסיעה, תשלמו מס על מלוא 5000 השקלים.

לא משקיעים כמו שצריך בפרסום ושיווק – לא אצלכם

עצמאים חייבים להשקיע לא מעט בפרסום ושיווק. אף פעם אל תניחו שהדברים יסתדרו מאליהם. הגדירו סכום מסוים, מתוך המחזור (ההכנסות) שאותו אתם משקיעים בפרסום ושיווק. זה מה שמאפשר לעסק שלכם לגדול בצורה טובה ויחסית מהירה. לא השקעתם בכך, לא יבואו לקוחות ולא תצליחו להתפתח כראוי, מול מתחרים שלכם.

לא מתעדפים משימות – לא אצלכם

כעצמאים, הזמן שלכם שווה כסף. למעשה, גם הרבה מאוד כסף. לכן, התחילו מהרגע הראשון לנהל נכון את הזמן שלכם. תעדפו משימות. החליטו תמיד מהם הדברים הדחופים יותר ומהם הדברים הדחופים פחות. למשל, פגישות עם לקוחות אסור לפספס. אבל, השאירו זמן גם לטפל בנושאי גבייה, חיפוש ספקים משתלמים, הכנת תוכנית אסטרטגית לטווח הזמן של כמה חודשים קדימה. תכנון ותעדוף משימות ייקחו אתכם רחוק מאוד.

חזרה לדף הבית של ביזפיי – חשבונית לשכיר

ראו גם: החזר מס שלילי | בדיקת זכאות להחזר מס

פרויקטים נוספים

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם!