כדי לקבל שכר בצורה חוקית במדינת ישראל תצטרכו להיות עובדים שכירים או רשומים עצמאיים. כעובדים שכירים תקבלו את התשלום שלכם עם תלוש שכר תואם. כעצמאיים תצטרכו להנפיק קבלות/חשבוניות לעסקים עבור ההפקדות שלהם. ההתפתחות בעולם התעסוקתי גרמה לשינויים שונים המאפשרת כיום גם לעצמאיים ליהנות משני העולמות ובעזרת שירות של צד ג' (כמו אצלנו בBIZPAY) לקבל תלוש שכר ומצד שני להנפיק חשבונית מס ללקוח שלכם ולגבות תשלום עבור עבודתכם כעצמאיים.
מדוע להשתמש במערכת חשבונית לעצמאי?
אחד האתגרים עמם נאלצים עצמאיים במדינת ישראל להתמודד היא כמובן ההתנהלות הביורוקרטית מול רשות המיסים. מלבד העובדה שמדובר בתהליך שעשוי להיות מסובך ומסורבל עבור רבים, הרי שההתנהלות השוטפת עשויה לגרום לכך שתרגישו כי זה לא משתלם עבורכם להתעסק אתו, בוודאי כאשר אתם מדברים על משרה חלקית. הצורך בפתיחת עוסק אצל הרשויות, אולי אפילו שכירת שירותיו של מנהל חשבונות והתחייבות להוצאות נוספות עשויה לדכה את אותם פרילנסרים שבסך הכול רצוי לייצר לעצמם הכנסה נוספת. לכן במקרה כזה הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש במערכת חשבונית לפרילנסר שתאפשר לכם להנפיק חשבוניות ללקוחותיכם כעצמאיים אך לקבל את השכר שלכם עם תלוש שכר וכל היתרונות של עובדים שכירים. כך תוכלו ליהנות משני העולמות.
איך זה עובד?
חברת צד ג' כמו BIZPAY למשל מפעילה שירות הנקרא שכיר-עצמאי. בשירות מסוג זה היא מאפשרת לכל פרילנסר לפתוח משתמש במערכת, פותחת לו תיק עובד שכיר אצלה. אותו פרילנסר יוכל לבקש מהמערכת להנפיק חשבונית ללקוח מסוים (להזין את הפרטים שלו ופירוט התשלום בחשבונית) ולשלוח אותה אל הלקוח שלו. הלקוח יקבל חשבונית מס עליה הוא יוכל להצהיר כהוצאה מוכרת והכסף שיועבר לחשבון החברה, יועבר בסופו של דבר לאותו עובד פחות ניכויי המיסים והאחוזים אותם לוקחת החברה. גובה האחוזים עשוי להשתנות בין חברה אחת לאחרת ולכן כדאי ליצור קשר עם צוות השירות של החברה לברר פרטים נוספים לגבי אחוזי השירות שהיא גובה, הסכום המינימלי למשיכה, כמה הפקדות מתבצעות במהלך החודש ועוד.